چرا دامین اتوریتی سایت ها کاهش یافت؟
نوشته شده توسط : مدیر پیامک

[box type="error" align="alignright" class="" width=""]در یک اتفاق غیر منتظره سایت MOZ به صورت چشمگیر اعتبار تمام سایت ها را کاهش داد بصورتی که خیلی از وب سایت های بزرگ ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند. در اینجا به بررسی عوامل احتمالی که باعث این موضوع شده می پردازیم.[/box]

امروز به بررسی دلایل کاهش اعتبار دامین اتوریتی (domain authority) در سایت MOZ می پردازم، امیدوارم این مقاله برایتان مفید باشد.

به تازگی اعتبار دامین اتوریتی بسیاری از سایت ها در سطح جهان و البته کشورمان ایران با کاهش عجیبی روبرو بوده است. این مساله باعث شده برای بسیاری این سوال پیش بیاید که چرا چنین اتفاقی افتاده.

[box type="shadow" align="" class="" width=""] در این مقاله یک سری توضیحات درباره: دامین اتوریتی چیست؟ چگونه دامین اتوریتی را به دست آوریم؟ یک دامین اتوریتی خوب چیست؟ و نهایتا دلایل کاهش اعتبار دامین اتوریتی برای بعضی سایتها چیست؟ ارائه خواهیم داد.[/box]

دامین اتوریتی (domain authority) چیست؟

دامین اتوریتی (DA) یک موتور رتبه بندی موتور جستجو است که توسط سایت Moz طراحی شده است که پیش بینی می کند که چگونه یک وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) رتبه بندی می شود. نمره دامین اتوریتی (domain authority) از یک تا ۱۰۰ است، که هر چه نمره بالاتر باشد نشان دهنده  توانایی بیشتر در رتبه بندی است.

دلایل کاهش اعتبار دامین اتوریتی

دامین اتوریتی (DA) با ارزیابی عوامل متعدد، از جمله لینک دادن دامنه های ریشه و تعداد لینک های کلی سایت و... در محاسبه یک نمره DA ، به دست می آید. این نمره پس از آن می تواند در مقایسه با وب سایت ها و یا ردیابی " قدرت رتبه بندی" یک وب سایت در طول زمان مورد استفاده قرار گیرد. البته توجه داشته باشید که دامین اتوریتی (DA) یک معیار که توسط گوگل در تعیین رتبه بندی جستجو استفاده شود و بر روی SERPs تأثیر بگذارد نیست و صرفا یک ارزیابی است که توسط سایت Moz انجام می شود.

شما می توانید یک وب سایت را با استفاده از MozBar (یک افزونه کروم رایگان)، Link Explorer (یک ابزار تجزیه و تحلیل Backlink)، بخش تجزیه و تحلیل SERP از Keyword Explorer و ده ها ابزار دیگر SEO در سراسر وب، مشاهده کنید.

نمره دامین اتوریتی Domain Authority چگونه به دست می آید؟

نمره Domain Authority در یک مقیاس لگاریتمی ۱۰۰، نمره داده می شود. بنابراین، بالا بردن نمرات یک سایت از ۲۰ تا ۳۰ به میزان قابل توجهی ساده تر است تا افزایش نمره یک سایت از ۷۰ تا ۸۰ است.

یک دامین اتوریتی (DA) "خوب" چیست؟

به طور کلی، سایت هایی که تعداد بسیار زیادی از لینک های خارجی با کیفیت بالا (مانند ویکی پدیا یا Google.com) را دارند در بالاترین درجه دامین اتوریتی (DA) قرار دارند، در حالی که کسب و کارهای کوچک و وب سایت هایی که لینک های ورودی کمتر دارند ممکن است نمره DA پایین تر داشته باشند. دامین اتوریتی (DA) وب سایت های با نام تجاری جدید همیشه با گرفتن امتیاز یک شروع خواهند شد.

از آنجایی که اداره دامنه به عنوان یک پیش بینی کننده رتبه بندی سایت محسوب می شود، داشتن امتیاز بسیار بالا DA نباید تنها هدف وبمستران باشد. بلکه باید به نمرات DA سایت هایی که مستقیما در  SERPs با آنها رقابت می کنند، توجه داشته باشند و هدفشان کسب امتیاز بیشتر از رقبای خود باشد.

دامین آتوریتی (DA)

 

در هنگام انجام تحقیقات در نتایج جستجو و تعیین اینکه کدام سایت ها ممکن است پروفایل پیوند قوی تر / مهم تر از دیگران داشته باشند، استفاده از یک ابزار مقایسه ای (به جای نمره مطلق) بهتر است. البته از آنجایی که این یک ابزار مقایسه ای است، لزوما یک نمره "خوب" یا "بد" نمی باشد.

تست سرعت افزونه های وردپرس و بررسی سرعت بالا آمدن سایت وردپرسی

بخش شانزدهم- آموزش ساخت لیست در CSS یا آموزش CSS Lists

بخش پانزدهم-  آموزش لینک ها در css یا آموزش CSS Links

بخش هفدهم- آموزش ساخت جدول در CSS یا آموزش CSS Tables

چگونه ویرایشگر گوتنبرگ را غیر فعال کنیم؟ | غیرفعال کردن ادیتور جدید وردپرس

بخش نوزدهم- آموزش عرض و حداکثر عرض در CSS یا آموزش CSS Layout

آموزش گام به گام نصب گوگل آنالیتیکس Google Analytics در وردپرس

آموزش انتقال سایت وردپرس به دامنه جدید(بدون از دست رفتن SEO)

راهنمای مبتدی برای عیب یابی خطاهای وردپرس

دلایل کاهش اعتبار دامین اتوریتی (DA) بعضی سایتها در سایت MOZ چیست؟

دلیل افت ناگهانی دامین اتوریتی (اعتبار دامنه)

موز همان طور که قبلا هم گفته بود در تاریخ ۵ مارس ۲۰۱۹ الگوریتم های خودش رو تغییر داده و از این به بعد با روش دیگه ای به سایت ها اعتبار می دهد. بعد از تغییر الگوریتم های موز اکثر دامین اتوریتی ها با کاهش شدید مواجه شدند که قابل پیش بینی هم بود. ظاهرا این تغییرات به تازگی انجام شده اند و همین باعث شده تعداد زیادی از سایتها در سراسر دنیا و البته ایران با کاهش اعتبار دامین اتوریتی (DA) سایتشان روبرو شوند.

اگر شما نیز از تغییر ناگهانی اعتبار دامنه خود شوکه شده اید نگران نباشید، با توجه به گفته سایت موز دامین اتوریتی را یک پارامتر مطلق در نظر نگیرید و همیشه آن را  نسبت به رقبای خود بسنجید.

اما در اینکه دقیقا چه عواملی باعث این تغییرات شده، سایت MOZ توضیحات کامل و جامعی ارائه نداده است ولی دو دلیل عمده ای که می توان به آنها اشاره کرد عبارتند از:

ادغام شدن امتیاز اسپم با دامنه

سایت MOZ در روش جدید رتبه بندی دامین اتوریتی (DA) علاوه بر بررسی تعداد لینک ها، امتیاز اسپم اختصاصی (Spam Score) هر سایت را با  توزیع مجدد لینکها را براساس کیفیت و ترافیک، همراه با عوامل دیگر، ادغام کرده است.

این کار پیشرفت های اساسی در ارائه دامین اتوریتی بهتر و قابل اعتمادتری نسبت به قبل ارائه می دهد. حالا سایت MOZ  می تواند هرزنامه ها را حذف کند، همبستگی را بهبود بخشد و مهمتر از همه، به روزرسانی Domain Authority را نسبت به همه تغییراتی که Google انجام می دهد به روز کند.

این بدان معنی است که حالا که روش جدید راه اندازی شده، وبمستران برخی از تغییرات در مدیریت دامنه و همینطور کاهش اعتبار دامین اتوریتی (DA) سایتشان را مشاهده خواهند کرد.

همگام سازی با الگوریتم های گوگل

یکی دیگر از عواملی که باعث این تغییرات نسبتا گسترده شده، تلاش سایت MOZ در تبعیت از تغییرات رتبه بندی در سایت گوگل است. طبق گفته های راس جونز سایت MOZ سعی کرده تا حد امکان الگوریتم های ابزار سایت اکسپلورر خود را با ابزارهای گوگل همگام سازی کند و از این پس از الگوریتم های پنگوئن و پاندای گوگل در ابزارهای خود استفاده کند.

آیا کاهش رتبه دامین اتوریتی سایت در سئو سایت و رتبه بندی آن در گوگل تاثیر منفی دارد؟

خوشبختانه همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم دامین اتوریتی (DA) صرفا یک ابزار سنجش توانایی در رتبه بندی و یک ابزار تجزیه و تحلیل است و تاثری در رنکینگ گوگل برای سایتها ندارد. علاوه بر این سایت MOZ برای اینکه مشکلی برای سایتهای سئو کار پیش نیاید رسما اعلام کرده که این تغییر رتبه ربطی به سئو سایت و در نتیجه عملکرد سایتهای سئو کار ندارد. پس به هیچ وجه از بابت کاهش اعتبار دامین اتوریتی (DA) نگران نباشید و از این ابزار صرفا به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل استفاده کنید و رتبه سایت خود را با سایتهای رقیب مقایسه کنید.

راهکارهایی برای جلوگیری از افت دامین اتوریتی

بهینه سازی سایت

  • کدنویسی اصولی و درست

رعایت اصول کدنویسی از لحاظ رنکینک موتورهای جستجو دارای اهمیت زیادیست و همچنین برای بالا بردن دامین اتوریتی امری ضروری تلقی می شود.

  • تولید محتوای کاربردی و بهینه

اگر محتوای سایت شما بهینه بوده و کپی نباشند، موتور های جستجو شما را در کلماتی کلیدی، به کاربران خود نمایش داده و از این طریق علاوه بر جذب کاربران اعتبار دامنه خود را نیز افزایش می دهید.

  • بهبود سرعت وب سایت

افزایش ترافیک ورودی سایت

  • تولید محتوای مناسب و مبتکرانه داشته باشید

اگر کیفیت و جذابیت محتوای سایت شما بالا باشند، کاربران شروع به انتشار آن می کنند. این امر به معنای بازدید بیشتر از طریق لینک های ارجاعی است و نهایتا دامین اتوریتی وب سایت را به شکلی مناسب افزایش می دهد.

  • وب سایت خود را واکنشگرا یا ریسپانسیو کنید

امروزه مشاهده وب سایت ها فقط از طریق رایانه ها انجام نمی شود و سایت شما برای باز شدن روی گوشی های موبایل و تبلت ها نیز باید مناسب باشد. سازگار بودن سایت باعث می شود تا ترافیک عمده دیگر دستگاه ها را از دست ندهید.

  • شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در میان مردم برای تبلیغات و اهداف تجاری فراگیر شده و اهمیت بالایی پیدا کرده است. قرار دادن قابلیت انتشار محتوای صفحات اصلی سایت در شبکه های اجتماعی توسط کاربران می تواند به سرعت مطالب شما را بازنشر داده و اثرات مثبتی روی دامین اتوریتی شما داشته باشند.

امیدوارم این مقاله در رابطه با دلایل کاهش اعتبار دامین اتوریتی (domain authority) در سایت MOZ برایتان مفید بوده باشد.

لینک سازی مطلوب و اصولی

یکی از مهم ترین پارامتر های دخیل در بهبود دامین اتوریتی داشتن بک لینک های مناسب از سایت های با دامین اتوریتی بالا می باشد که می تواند به افزایش اعتبار دامنه شما کمک فراوانی نماید.

  • لینک سازی در صفحات داخلی

درسته که بک لینک گرفتن از سایت های معتبر در افزایش دامین اتوریتی اهمیت بالایی دارد اما نباید از لینک سازی های داخلی در وب سایت غافل شوید. هدایت کاربران به صفحات مختلف از طریق لینک‌های داخلی باعث ماندگاری بیشتر آن ها در سایت می شود.

  • تعیین کیفیت لینک ها و حذف لینک های نامناسب

بررسی وضعیت لینک‌های موجود در سایت اهمیت خیلی زیادی دارد. باید به صورت مداوم و برنامه ریزی شده لینک ها بررسی و مواردی که مشکل دارند و یا خراب هستند از داخل سایت حذف شوند. این کار اعتبار وب سایت و به دنبال آن دامین اتوریتی را افزایش چشمگیری می دهد.

منبع: moz.com و تجربیات شخصی

اگر تجربه ای دارید حتما در نظرات بنویسید

اگر سوالی دارید؟ در نظرات مطرح کنید :-) 

مطالب مرتبط:

ویرایشگر گوتنبرگ چیست؟

آموزش صادرکردن بلوکها در ویرایشگر گوتنبرگ برای استفاده در سایتهای دیگر

نحوه ایجاد بلوک قابل استفاده مجدد در ویرایشگر بلوک گوتنبرگ

منبع : الو پشتیبان - ارائه کننده: آموزش HTML - تعمیرات وردپرس - آموزش ووکامرس





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: